piątek, 23 marca 2018

bufor

Podaj jakie to kosmiczne masz opłaty za gaz, bo coś mi się nie chcę wierzyć ze jak dom jest dobrze ocieplony to koszty są aż tak wysokie, może przyczyną jest złe ustawienie pieca (przy 100% podłogówki nie robi się stref godzinowych, bo koszt będą wyższe niż grzanie ciągłe) i nie pracuje przy maksymalnej swojej sprawności, może wymiennik jest zakamieniony lub budowlańcy przy ociepleniu dali najgorsze materiały (można kupić np. wełnę 150mm za 6zł/m2 jak i za 25zł/m2). Ja ogrzewam ekogroszkiem (ok 150m2 i 100% podłogówki) i koszt rocznego ogrzewania przez cały rok z CWU wyszedł ok.2000zł i podejrzewam po przeliczeniu kilowatów na gazie nie powinien być dużo wyższy.Więc tak zrobiłem OZC tym programem z linku i wyszło że potrzebuję 6,3 kW na cały dom a posiadam dużo większej mocy piec gazowy, zeszły sezon jest niemiarodajny ze względu na łagodną zimę ale jeżeli chodzi o dokładne dane to spaliłem 6 do 7 metrów drewna i zero gazu z butli, ale jak dwa lata wcześniej była ostrzejsza zima a mnie nie było w domu (taka praca) to za luty bez kominka dostałem za gaz 1000 zł (gaz z butli) teraz też nie jest źle ale już mnie przestaje bawić palenie w kominku, stąd moje poszukiwania alternatywy gdybym miał ziemny to nic bym nie kombinował.
Może też taryfę na gaz masz jak do gotowania? Nie zwróciłem uwagi na to że ogrzewasz gazem z butli, a to rzeczywiści większe koszty niż ogrzewanie gazem ziemnym zwłaszcza jak butla nie jest twoja.2400 * COP 3,5 do 4 = 8400-9600
pow uz 118 m2
to dom 8l
i chciałeś grzać to kospelem? i zmieścić się w 5-6 MWh?
Jeżeli ogrzewałeś to kominkiem to czy miałeś jakiś bufor czy bezpośrednio dystrybucja na podłogę i CWU?
Jeżeli nie to dołożył bym bufor lub sprzęgło do takiej instalacji instalacji z kotłem.
Sprawdziła by się jakaś pompka w twojej instalacji ale to na pewno ci napiszą i jeżeli się nie boisz to się nad tym głęboko zastanów.
Masz niezbyt duże zapotrzebowanie i jeżeli już kocioł to najmniejszy jaki znajdziesz, do tego wmontować zawór 4D dla ochrony powrotu lub bufor (sprzęgło) ale to są dodatkowe koszty. Podłączenie kotła z podłogówką tak jak przepychanie rur Warszawa napisał wyżej, w układzie zamkniętym bo odpadają dodatkowe pompy i wymiennik.
pochwal się jeszcze tym swoim OZC z obciążeniem cieplnym 3,5KW
ale na wszelki wypadek wstawiłeś klamota 3x większego - tak tak , wiemy , był za darmo
Z podłaczeniem pieca na ekogroszek nie będzie najmniejszego problemy i najlepiej jak układ z LPG się sprawdził to nic nie przerabiać i podłączyć podobnie, czyli poszukać pieca z możliwością podłączenia do pracy w układzie zamkniętym i pompę można wykorzystać lub kupić taką samą jak jest w piecu gazowym. Sterowanie układem może spokojnie zająć się sterownik od pieca bruli/ecoal lub SPP i dodatkowo masz wtedy podgląd przez internet, ostatnio nowością będzie zmodyfikowany bruli/ecoal w sterowniku i piecu Defro i może być to najfajniejsze rozwiązanie o ile będzie go można podłaczyć do układu zamkniętego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz