piątek, 23 marca 2018

komin

Przez ostatnie trzy lata piec sprawował się bez zarzutu. Od dwóch tygodni obserwujemy, że ekogroszek nie wypala się do końca z jednej strony retorty. Palimy tym samym węglem, nie zmienialiśmy nastawów pieca.Co mogło spowodować to zjawisko? Jak rozwiązać ten problem?od 2008 roku, w tym roku mialem problem bo węgiel sie nie chciał palic z jednej strony cuda robiłem, jak się okazało kolano w retorcie uległo przepaleniu zniszczeniu, popiół zatkał kanały doprowadzające powietrze z dmuchwy, miałem w piecu kołniez satalowy w defro kupiłem nowy za 200 zł tylko już zeliwny bo tak doradzili, jedynie co trzeba bylo skrócić slimaka do kołnierza żeliwnego, założyłem i pali się jak miodzio. Dodatkowo trzeba pamiętac że w retorcie trzeba co jakiś czas czyścić popiół, odkręca się na samym dole jedna śróbkę i popiół który się w środku retoryt zbierze spadnie do popielnika, jeżeli tego nie będziemy robić to też możemy mieć spore problemy z paleniem.Męcze się już drugi rok i mam wielki problem z piecem na ekogroszek z podajnikiem ślimakowym i szufladą. Problem polega na tym że nie mogę podbić temp. do 45 stopni. Podam parametry: Dom parterowy 125 metrów, 6 sekcji podłogówki i 4 grzejniki. Piec 19KW i sterownik elektrom-miz Cobra pid. Moje ustawienia to; podawanie 13 i pauza 80 moc pieca 6. dmuchawa max 70% min5 % . Proszę jakiegoś dobrego Fachowca o pomoc bo rozkładam ręce.Dom zbudowany z itong i ocieplenie styropian 17 cm +tynk.W takim kotle przy tak ocieplonym domu powinieneś bez problemu zagotować wodę w kotle a Ty nie możesz dojść do 45 stopni.
Jakieś zdjęcie kotłowni? zaworów 3d i 4d tam nie podejrzewam ale bufor 10000l zaczynam brać pod uwagę.Może spróbuj rozrysować swój układ CO i załącz schemat instalacji bo ze zdjęć dużo nie widać (wystarczy że gdzieś braknie zaworu zwrotnego i całość nie będzie działać prawidłowo). Odnośnie 45C to piszesz o temperaturze wyjścia z pieca CO czy podłogi? Może instalacja jest OK, tylko problem z paleniem, opałem, ciągiem kominowym?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz